راهکار طلایی پاک کردن لکه روغن موتور + بهمن 1401

راهکار طلایی پاک کردن لکه روغن موتور + بهمن 1401

اگر از روش مناسبی برای پاک کردن لکه روغن موتور استفاده نکنید، نمی‌توانید به نتیجه مطلوب برسید.

پاک کردن لکه روغن موتور

پاک کردن لکه روغن‌ موتور بر روی سنگ یا موزاییک با گذشت زمان دشوارتر خواهد شد. لکه‌هایی که با هرچه زیادتر شدن آنها ظاهری نامناسب برای پارکینگ و یا حیاط شما رقم خواهند زد. کارشناسان در شرکت تدارکاتی آرمسترانگ بریتانیا، «موثرترین روش‌» برای پاک کردن لکه‌ روغن موتور و بنزین از سنگفرش را  منتشر کرده‌اند که نظافت و درخشندگی سطوح را به آنها باز می‌گرداند. با ما در مجله اینترنتی کوبههمراه باشید تا راهی آسان برای پاک کردن لکه روغن موتور فرا گیرید.

پاک کردن لکه روغن موتور

چرا پاک کردن لکه روغن موتور از روی سنگ و موزاییک دشوار است؟

روغن موتور به دنبال ریزش و نشتی، جذب سطوح متخلخل و دالبرهای سنگفرش شده و در درون موزاییک نفوذ می‌کند و آثاری برجای می‌گذارد که با شستشویی سطحی پاک نخواهند شد. در مورد لکه‌های روغنی، پیشگیری بهترین درمان است. اگر متوجه نشت روغن خودروی خود شدید، بهتر است همان‌وقت یک تکه مقوا زیر ماشین بگذارید تا از بیشتر شدن لکه در وهله اول جلوگیری شود.

راه حل متخصصان

قدم اول

وقتی نوبت به خلاص شدن از شر لکه های روغن رسید، اولین گام این است که قبل از پاک کردن محل، لکه‌ها را با خاک اره بپوشانید. متخصصان می‌گویند: خاک اره را روی لکه بریزید و بگذارید حداقل برای ۲۰ دقیقه بماند. این کار به جذب روغن اضافی روی سطح کمک می‌کند و فرآیند تمیز کردن را آسان‌تر می‌کند.

نکته: خاک گربه برای کسانی‌که آن را در دسترس دارند، جایگزینی مناسب برای خاک اره خواهد بود.

قدم دوم

برای کامل پاک کردن لکه روغن موتور، هنگامی که روغن اضافی جذب شد، خاک اره و یا خاک گربه را با استفاده از یک جارو و فرچه پاک کنید.

پاک کردن لکه روغن موتور

قدم سوم

در مرحله بعد، با یک شلنگ معمولی یا یک سطل آب سرد زمین را بشویید. این کار هر گونه کثیفی یا لکی را که بر جا مانده باشد پاک می‌کند و به مواد تمیزکننده اجازه می‌دهد تا روغن را در خود حل کنند.

نکته: کارشناسان تاکید کرده‌اند  که برای شستشوی مرحله آخر از شلنگ پر فشار آب استفاده نکنید چراکه می تواند باعث شود که روغن چرب به عمق سنگفرش نفوذ کرده و پاک کردن لکه روغن  موتور با سختی بیشتری همراه باشد.

پیشنهاد مطالعه: سریع‌ترین روش خانگی نظافت حمام و دستشویی را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *