دلایل سفر به تایلند | مجله دلتا + بهمن 1401

دلایل سفر به تایلند | مجله کوبه+ بهمن 1401

کشور تایلند یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا است که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی را در خود جای داده است.

دلایل سفر به تایلند

کشور تایلند در میان هموطنان‌مان طرفداران بسیاری دارد که اغلب آنان با تور سفر خود را آغاز می‌کنند؛ اما چرا باید به تایلند سفر کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا درباره دلایل سفر به تایلند صحبت کنیم.

دلایل سفر به تایلند

ارزان بودن تایلند به نسبت دیگر کشورهای آسیایی

از دیگر دلایلی که باعث شده تا گردشگران زیادی کشور تایلند را انتخاب کنند، ارزان بودن سفر و تورهایش به نسبت دیگر کشورهای آسیایی است. کشور تایلند با توجه به زیبایی و طبیعتی که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران هست. همچنین اگر بتوانید در طول رزرو تور، هتل‌های اقتصادی را انتخاب کنید می‌توانید قیمت تور تایلند را تا حد زیادی کاهش دهید. از دیگر مواردی که باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند تور ارزان تهیه کنند، زمان سفر است که اگر در ایام برگزاری فستیوال‌ها باشد، تورهای تایلند به نسبت دیگر روزهای سال افزایش پیدا می‌کند.

سواحل زیبای تایلند

یکی از دلایلی که باعث شده این کشور به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار آسیا محسوب شود، سواحل زیبایش است؛ هر کدام از شهرهای تایلند دارای سواحلی هستند که برخی از آنان به گردشگران اجازه می‌دهد تا بتوانند تفریحات دریایی یا ورزش در کنار ساحل را تجربه کنند. اگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند به این کشور سفر می‌کنید، شهر پوکت یا بهشت تایلند بهترین گزینه محسوب می‌شود. سواحلی که در شهر پوکت قرار دارد، جذابیت‌های خاص خودش را دارد که نظیرش نمی توانید در هیچ کجای دنیا مشاهده کنید؛ یکی از این سواحل، ساحل فی فی است که برای اطلاعات بیشتری درباره این ساحل می‌توانید در گوگل “ساحل فی فی لحظه آخر” را سرچ کنید.

معابد و بناهای تاریخی از دلایل سفر به تایلند

از دیگر دلایلی که باعث شده این کشور مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، وجود بناهای تاریخی که با قدمتی هزارساله است. به هر کجا از کشور تایلند سفر کنید می‌توانید بناهای تاریخی زیادی مشاهده کنید؛ هر کدام از این بناها می‌تواند چشم هر بیننده را به خود خیره کند. بازدید و اطلاع داشتن از این معابد می‌تواند به همه افرادی که به تاریخ علاقه دارند و به عنوان توریست از این مقصد دیدن می‌کنند، کمک شایانی کند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردمان تایلند

فرهنگ و آداب و رسوم مردمان هر کشور از دیگر دلایل سفر به تایلند است که افراد را مجاب به سفر می‌کند. فرهنگ تایلند، ترکیبی از فرهنگ کشورهای هند، چین، کامبوج و ژاپن است. مردمان این کشور رفتارهای خوبی با گردشگران دارند و اغلب خوش برخورد و مهمان نواز هستند. بودا آیین و دین رسمی این کشور محسوب می‌شود که شهروندان ارزش بالایی برای آن قائل‌اند و معابدی را بنا کرده‌اند. علاوه بر آن‌ها فستیوال‌ها و جشنواره‌های مذهبی زیادی هم برگزار می‌شود که اگر برنامه سفرتان را در این ایام تنظیم کنید، قیمت تور تایلند گران‌تری نسبت به دیگر روزها پرداخت خواهید کرد.

تفریحات شبانه از دلایل سفر به تایلند

تایلند در ساعات شب، شلوغ‌تر از ساعات روز است! در ایام شب تفریحاتی زیادی در تایلند برگزار می‌شود که عبارت‌اند از: پیاده‌روی اطراف ساحل، چشیدن طعم غذاهای خیابانی و محلی، بازدید از سواحل، گشت و گذار در بازارهای شبانه و … همچنین گاهی پیش آمده که در خیابان‌های این کشور، کنسرت‌های خیابانی برگزار شود. همچنین برخی هم مشغول جت اسکی در سواحل و دوچرخه سواری در کوهستان هستند.

بازارهای تایلند از دلایل سفر به تایلند

بازارهای تایلند از دلایل سفر به تایلند

ایرانیان به خرید معروف‌اند، بازدید از بازارهای تایلند در روزهای سفرتان یکی از مواردی است که کمتر کسی آن را انتخاب نمی‌کند. اگر برای خرید به کشور تایلند سفر می‌کنید، شهر بانکوک را انتخاب کنید؛ چون در این شهر بازارها و مراکز خرید زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند اجناس باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنند؛ همچنین اگر بتوانید بر سر قیمت چانه بزنید، می‌توانید قیمت اجناس را پایین‌تر هم بیاورید.

هزینه پایین ویزای تایلند

برای اینکه پا به خاک تایلند بگذارید، می‌بایست ویزا داشته باشید. اگر قصد سفر چند روزه به این کشور را دارید می‌توانید ویزا توریستی تهیه کنید که برخی از آژانس‌های گردشگری بر روی تورها به مسافرین ارائه می‌دهند. هزینه‌ای که ویزای تایلند دارد، ۳۸ یورو است که حدود ۶۰ روز هم اعتبار دارد؛ قوانین خاصی برای اخذ ویزا درنظر گرفته نشده و تنها مسافرین باید مدارک لازم را به سفارتخانه‌ها یا آژانس‌های گردشگری ارائه دهند. همچنین ویزای توریستی هزینه بیشتری را از مسافرین درخواست می‌کند. مدارک دلایل سفر به تایلند عبارت‌اند از:

  • گردش حساب ۱ ماهه با حداقل مانده ۵۰۰ میلیون ریال برای هر فرد به زبان لاتین با مهر و امضای بانک
  • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس ۶ * ۴ رنگی با پس زمینه سفید؛ از عکس پاسپورت متفاوت باشد.
  • کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت پشت و روی ملی (بدون نیاز به ترجمه)
  • واچر هتل
  • بلیط رزرو شده رفت و برگشت هواپیما
  • فرم درخواست و امضا شده ویزای تایلند

سخن آخر درباره دلایل سفر به تایلند

کشور تایلند با آب و هوای استوایی و مملو از جاذبه‌های تاریخی یکی از پرگردشگرترین کشور آسیا به شمار می‌رود که در این مقاله به صورت کامل علل سفر مسافرین به کشور تایلند پرداخته‌ایم تا شما بتوانید سفری خاص به این کشور داشته باشید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *