به‌زودی دیگر پارکینسون درمان دارد + بهمن 1401

به‌زودی دیگر پارکینسون درمان دارد + بهمن 1401

بیماری پارکینسون از جمله بیماری‌هایی است که هنوز دارویی برای درمان قطعی آن به دست نیامده. با این‌حال مطالعه بر روی روش‌هایی برای کاهش عوارض ناشی از آن ادامه دارد.

پارکینسون درمان دارد

آیا پارکینسون درمان دارد ؟ بیماری پارکینسون افراد زیادی را در جهان تحت تاثیر قرار داده است. اما درمانی برای آن وجود ندارد.

به‌همین دلیل است که محققان به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش عوارض پارکینسون هستند. در جدیدترین تحقیقات نشان داده شده است که گرم کردن مغز افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، می‌تواند علایمی مانند لرزش را برای ۷۰ درصد بیماران کاهش دهد. با ما در مجله اینترنتی کوبههمراه باشید.

مطالعه‌ای برای کاهش عوارض پارکینسون

بر اساس تحقیقات جدید ایالات متحده، این درمان شامل گرم کردن نواحی مغز برای از بین بردن سلول‌های معیوب است و در ۷۰  درصد از بیماران موثر بوده است، تاثیری که تا یک سال ماندگار خواهد بود. شاید دیگر بتوان امیدوار بود که به‌زودی پارکینسون درمان دارد .

روش اولتراسوند متمرکز

در این روش کلاهی ایمنی بر سر بیمار پوشانده شده که از آن  انرژی با فرکانس بالا ساطع می‌شود و در همان حال بیمار در یک اسکنر MRI قرار گرفته تا پزشکان بتوانند مناطق مغزی درگیر را شناسایی کنند.

این روش که اولتراسوند متمرکز نامیده می‌شود، در حال حاضر در NHS برای درمان وضعیت حرکتی لرزش عمقی در دسترس است.

پارکینسون درمان دارد

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد که با استفاده از روش اولترا سوند متمرکز می‌توان گفت که عوارض ناشی از پارکینسون درمان دارد .

محققان از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند دریافتند که سه چهارم افرادی که این روش را تجربه کردند، در مقایسه با تنها یک سوم از گروه کنترل، شاهد کاهش لرزش و مشکلات حرکتی بودند.

لرزش پارکینسون چرا اتفاق می‌افتد؟

لرزش ناشی از پارکینسون زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین (که برای حرکت ضروری است) از کار می‌افتند و در اثر این اتفاق سیگنال‌های ارسال شده بین سلول‌های مغز مختل می‌شود.

در نتیجه مشکلات حرکتی شبیه به لرزش، مشکلات تعادلی و سفت شدن عضلات اتفاق می‌افتد.

پارکینسون درمان دارد

 

پزشکان معمولا داروهایی مانند لوودوپا را تجویز می‌کنند که به افزایش سطح دوپامین در مغز کمک می‌کند. اما عوارض جانبی استفاده طولانی مدت از این دارو  مشکلات حرکتی بیشتری ایجاد می‌کند.

اما اولتراسوند متمرکز عوارض جانبی داروی لوودوپا را ندارد و بسیار آسان انجام می‌شود. به طوری‌که بیماران می‌توانند همان روز به خانه بروند.

برای گرم کردن مناطقی از مغز که سیگنال‌های معیوب ارسال می‌کنند، امواج اولتراسوند قوی ( ۴۰۰۰۰ برابر قوی‌تر از امواج اولتراسوند معمول) لازم است.

این روش چند ساعت طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی بیمار نخواهد بود.

دکتر بکی جونز، از بخش پارکینسون بریتانیا، می‌گوید که نتایج این مطالعه امیدوار کننده نشان می‌دهد که امروز به‌صورت بالقوه می‌توانیم اذعان کنیم که پارکینسون درمان دارد .

اما هشدار می‌دهد که هنوز نیاز به مطالعه بیشتری بر روی عوارض جانبی این روش نیاز است و پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اولتراسوند متمرکز برای برخی افراد جواب‌گو باشد و برای برخی دیگر نه.

پیشنهاد مطالعه: ۱ تمرین تقویت تمرکز: گربه بدون دم را پیدا کنید را انجام دهید و به سلامت  مغز خود کمک کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *